W dniu 01.07.2014 weszła nowa ustawa regulująca świadczenia odszkodowawcze przysługujące funkcjonariuszom na służbie za wypadek lub chorobę zawodową.
Ustawa reguluje kwestie odszkodowań m.in. dla funkcjonariuszy Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Policji i Biura Ochrony Rządu.
Jednorazowe odszkodowanie będzie przysługiwało funkcjonariuszom lub rodzinie zmarłego funkcjonariusza z powodu wypadku na służbie lub choroby zawodowej, wyjątkiem kiedy nie będzie przysługiwało odszkodowanie jest droga do pracy i z pracy do domu.
Przy wyliczaniu odszkodowania stosowany będzie system 20 procentowego przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim roku za każdy procent uszczerbku na zdrowiu, bez względu na rodzaj służby, wiek poszkodowanego,stopień czy zajmowane stanowisko.
Odszkodowania będzie można podwyższać przy udokumentowaniu zwiększenia się uszczerbku na zdrowiu.