Nowa ustawa – odszkodowania dla funkcjonariuszy.

W dniu 01.07.2014 weszła nowa ustawa regulująca świadczenia odszkodowawcze przysługujące funkcjonariuszom na służbie za wypadek lub chorobę zawodową.
Ustawa reguluje kwestie odszkodowań m.in. dla funkcjonariuszy Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Policji i Biura Ochrony Rządu.
burn-baby-burn_2521402      Jednorazowe odszkodowanie będzie przysługiwało funkcjonariuszom lub rodzinie zmarłego funkcjonariusza z powodu wypadku na służbie lub choroby zawodowej, wyjątkiem kiedy nie będzie przysługiwało odszkodowanie jest droga do pracy i z pracy do domu.
Przy wyliczaniu odszkodowania stosowany będzie system 20 procentowego przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim roku za każdy procent uszczerbku na zdrowiu, bez względu na rodzaj służby, wiek poszkodowanego,stopień czy zajmowane stanowisko.

Odszkodowania będzie można podwyższać przy udokumentowaniu zwiększenia się uszczerbku na zdrowiu.

 

Przekaż dalej
FacebookTwitterGoogle PlusLinkedinPrintEmail

Dodaj komentarz